Experiment 3

Jag har idag påbörjat experiment nummer 3.

Experimentets syfte är att ännu en gång se vad skillnaderna blir i vitalitet då jag groddar med filtrerat/ofiltrerat/virvlat/ovirvlat vatten. Alla de 4 burkarna kommer att stå i köksfönstret med 1 matsked svartbovete och olik typer av vatten för respektive burk.

  • Första burken ska vattnas med virvlat och filtrerat vatten
  • Andra burken ska vattnas med virvlat och ofiltrerat vatten
  • Tredje burken ska vattnas med ovirvlat och filtrerat vatten
  • Fjärde burken ska vattnas med ovirvlat och ofiltrerat vatten

Efter detta experiment så kommer jag bättre kunna se hur mycket vattenfiltret påverka vattenvirvlarens effekt samt se om det mot all förmodan är så att vattenvirvlaren ej vitaliserar vattnet. Eftersom riksdagen, diverse ishallar och odlare runt om i landet uttalat sig i media angående de positiva effekter av att virvla vattnet så har jag en vis övertygelse om att det inte är båg, men som sagt det viktigaste är att se det med egna ögon så att jag inte går runt och tror saker som är eller inte är.

IMG_0021

Vattenvirvlaren

IMG_0020

Ekologiskt svartbovete.

IMG_0024

De 4 burkarna som jag utför experimentet med, det är dock ej fotade i fönstret pga starkt solljus.

Kommentera

