Experiment 1

Det påstås att vattenvirvlare skall vitalisera, polarisera och ”rena” vattnet som passerar igenom. Jag har redan genomfört ett test där jag groddat mungbönor och fått väldigt tydliga resultat. Jag använde mig av Bertil’s plus minus vattenvirvlare som han påstår skall fungera. Du kan läsa mera på hans hemsida eller läsa diverse artiklar som vittnar om dess verkan.

Vattenvirvlaren skall enligt Bertil själv och polarisera vattnet, bryta ner och förändra föroreningar till mindre farliga eller ofarliga föreningar, syresätta vattnet och förändra vattnets minnesstruktur, som bildas beroende på vad vattnet kommer i kontakt med både fysiskt och energimässigt (magnetfält/strålning/tankar/känslor etc). Viktor Schauberger är den som var ”först” med att börja experimentera och teoretisera angående virvlar och dess uppbyggande/energigivande kraft.

Jag påbörjade experimentet i slutet av Januari och det pågick i cirka 10 dagar. Tyvärr så hade jag då ingen tanke på att dokumentera experimentet och således kan jag inte vara mera precis. Det kommer jag dock vara i senare experiment.

Jag använde mig av 2st honungsburkar som jag knappt täckte botten på med mungbönor. Ena burken fylldes med filtrerat och virvlat vatten medans den andra burken fylldes med filtrerat och ovirvlat vatten. Båda burkarna stod i 12 timmar för att få igång en ordentlig groddningsprocess. Båda burkarna ställdes på morgonen i fönstret efter att vattnet hällts av. På eftermiddagen fick de båda med respektive vatten fyllas i cirka 15-20 minuter innan avhällning av vattnet skede. I cirka 10 dagar så lätt jag de båda burkarnas groddar blötläggas 2 gånger om dagen i cirka 15-20 minuter. Burkarna har båda fått stå i köksfönstret och har hela tiden utsatts för samma behandling båda 2 och lika mycket sol ljus. Efter cirka 10 dagar så stod det klart att virvlat vatten gör en tydlig skillnad för groddarnas förmåga till att gro. Jag har väldigt dålig kunskap till varför detta sker men det är inga tvivel om att det virvlade vattnet förändrades till att gynna groddarna vitalitet.

Burken med virvlat vatten var fylld till bredden med växande mungbönor medans den burk som fyllts med ovirvlat vatten endast var halv full. Det kan ej bli tydligare.

IMG_0019IMG_0015

Dessa 2 bilder är enbart efterhands konstruktioner för att ge en liten illustration.

Jag har som sagt redan startat experiment nummer 3 som skall jämföra filtrerat/ofiltrerat virvlat/ovirvlat vatten mot varandra för att bättre se hur det påverkar vitaliteten på liv.

Kommentera

