Experiment 2

Jag har läst att känslor/ord/symboler kan påverka levande organismers vitalitet både positivt och negativt. Förändra de uppbyggande och nedbrytande krafter som finns i vår verklighet. Jag är givetvis skeptisk men öppen för att det kan vara så och vill känner att enda sättet som jag kan vara säker på om det stämmer är att experimentera själv.

Mitt experiment nummer 2 började 4e Februari i köket. En av de enklaste sätten att få en första bekräftelse på att det kan förhållas enligt inledande påstående är att fästa ord och eller symboler i anslutning till kokt ris.

Jag hade således kokat råris som jag lade i 2 olika tomma honungsburkar. Ena burken satt jag en lapp på där det står ”kärlek” och har ett hjärta som symbol och på den andra burken satt jag en lapp där det står ”hat” och en kaotisk symbol. Båda burkarna fick stå över natten för att svalna och torka lite innan locket slöts på. Detta för att förhindra den konserverande och slutande verkan som sker då riset svalnar och skapar undertryck i burken. Jag ställde båda burkarna bredvid varandra i sovrummet där de ej var utsatt för direkt solljus.

Jag har ej avslutat experimentet men efter 10 dagar så är det tydligt att en påverkan kan skönjas. Den burk som har ”hat” skrivet på sig är mycket möglig medans burken med kärlek enbart har lite mögel i ett hörn av burken. För mig är detta en tydlig indikation av att en påverkan existerar men jag ska göra ytterligare experiment för att vara säkrare och dessutom provar hur dessa olika experiment kan ”kors befruktas” för optimala positiva/negativa resultat.

IMG_0011IMG_0013IMG_0012 IMG_0014

Jag kommer att prova följande teser i kommande experiment:

  • Påverkar ord och symboler växande liv?
  • Förändrar virvlat vatten ord och symbolers påverkan av växande liv?
  • Kan jag hitta vägar att motverka möjlig negativa attributer i min egen miljö?
  • Gäller samma sak för färg och form?
  • Kan en Pyramid behållare stärka vitaliteten för växande liv?
  • Kan en fyrkantig burk sänka vitaliteten för växande liv?
  • Kan ljusa/positiva/högt andliga färger höja vitaliteten för växande liv?
  • Kan mörka/negativa/lågt andliga färger sänka vitaliteten för växande liv?
  • Kan hela stycke av färger/tyger verka mera gynnsamt för vitaliteten än 2/fler delade färger/tyger för växande liv?

Lämna en kommentar